Finansowanie forum
#1
Napisano 29 kwietnia 2008 - 19:22
Wpływy z reklam w większości wystarczały na bieżące wydatki związane z funkcjonowaniem forum. Ciągle jednak brakuje pieniędzy na dalszy rozwój i niezbędne modyfikacje.
Rozważaliśmy kilka sposobów na zgromadzenie środków i dobrowolne wpłaty wydaja sie najlepszym wyjściem, pozwalającym zachować niezależność.
Dlatego pytam czy jesteście skłonni wspomóc finansowo forum?
Ankieta nie jest jawna ani zobowiązująca, pozwoli stworzyć nam obraz czego możemy sie spodziewać.
Napiszę tez ogólnie jakie mamy plany:
Prawdopodobnie zmienimy skrypt na bardziej funkcjonalny.
Potrzebne też są zmiany w funkcjonowaniu galerii.
Jest też bardzo dobry pomysł na rozszerzenie naszego forum, skierowany do aktywnych użytkowników.
Nagrody w konkursach na pewno pozytywnie wpłyną na ich rozwój.
Zapraszam do udziału w ankiecie.
#2
Napisano 29 kwietnia 2008 - 21:27
#3
Napisano 29 kwietnia 2008 - 21:48
Ogólnie będzie to miejsce gdzie użytkownicy będą mogli napisać coś o sobie, zaprezentować kilka swoich prac. Taka wizytówka człowieka.
Teraz jest jeszcze za wcześnie żeby wchodzić w szczegóły, sami jeszcze do końca nie wiemy jak to będzie wyglądało.
#4
Napisano 30 kwietnia 2008 - 06:53
Ja bym jeszcze proponował zrobić jakąś stronę główną, na której znajdowałyby się artykułu pisane przez użytkowników np. o tematyce budowania czatowni, "teleobiektywowej"(testy,opinie itp.), podchodzenia zwierząt, technicznej natury fotografowania zwierząt(czego używać itp.), no i przede wszystkim własnych wynalazków, bo na pewno wielu użytkowników tworzy profi-podobne akcesoria do swoich luster czy kompaktów.
Myślę, że właśnie takiego czegoś Fotoprzyrodzie brakuje.
pzdr
#5
Napisano 30 kwietnia 2008 - 11:45
- może wprowadzić kody aktywujące użytkownika przez telefon na numer 7.... na zasadzie abonamentu albo właśnie dobrowolnego wsparcia, wiem że wiele portali taką formę wykorzystuje ale nie wiem jak to się ma w praktyce
przykładowo 79... (czyli 9 zł na kwartał? albo miesiąc?)
- to tylko moja propozycja, no i trzeba by się zastanowić czy nie odwróci sie to wobec forum - zniechęci osoby do publikacji ze względu na dostępność za opłatą
#6
Napisano 30 kwietnia 2008 - 11:49
Z tego względu jestem zdecydowanie przeciwny takim pomysłom.to tylko moja propozycja, no i trzeba by się zastanowić czy nie odwróci sie to wobec forum - zniechęci osoby do publikacji ze względu na dostępność za opłatą
#7
Napisano 30 kwietnia 2008 - 11:50
#8
Napisano 30 kwietnia 2008 - 11:57
#9
Napisano 30 kwietnia 2008 - 11:58
#10
Napisano 30 kwietnia 2008 - 12:03
#11
Napisano 30 kwietnia 2008 - 12:17
#12
Napisano 30 kwietnia 2008 - 12:21
#13
Napisano 30 kwietnia 2008 - 12:22
W ichnej zbiórce wzięło udział jakieś 250 osób.
#14
Napisano 30 kwietnia 2008 - 12:25
#15
Napisano 30 kwietnia 2008 - 12:34
Tyle chyba nie potrzeba... zresztą u nas jest na dobrą sprawę kilkunastu, maksymalnie kilkudziesięciu naprawdę aktywnych użytkowników.
#16
Napisano 30 kwietnia 2008 - 12:41
#17
Napisano 30 kwietnia 2008 - 13:00
Zrobimy tyle na ile wystarczy pieniążków.
Nie potrzeba ich aż tak wiele, ale sam tego nie wyłożę.
KKM to jest zupełnie inna społeczność, tam na plenery przyjeżdża ponad 100 osób.
#18
Napisano 30 kwietnia 2008 - 13:24
Na linku podesłanym przez thebleeding, fajnie jest wyjaśnione co ile kosztuje.
Ja wstępnie jestem gotowy zadeklarować się na "tak" chciałbym jednak poznać więcej konkretów. Jakie są wpływy z reklam, ile kosztuje hosting/domena/serwis?
Czy w związku z planowanym rozwojem przewidujecie jakieś inwestycje?
Generalnie chciałbym ogólną kalkulację "ile brakuje" bo zakładając w porywach że nawet 40 osób wpłaci po 10 zł daje to raptem 400 zł - czy taka kwota jest w stanie faktycznie coś zmienić?
#19
Napisano 03 maja 2008 - 14:02
Wszystkie zmiany są w fazie pomysłów, więc ciężko powiedzieć ile to będzie kosztować.
Tak czy inaczej musimy znaleźć sposób na dofinansowanie forum.czy taka kwota jest w stanie faktycznie coś zmienić?
#20
Napisano 03 maja 2008 - 21:26
P.S. Mimo wszystko jestem ciekawy co wymyslicie :>