
Body baz stabilizacji czy ze stabilizacją?
#1
Napisano 05 lipca 2008 - 18:21
byłem już zdecydowany na zakup canona 400D ale im więcej czytam tym więcej wątpliwości
Czy lepiej zakupić body bez stabilizacji czy też ze stabilizacją?
Problem cen.
jako amator dumam że szkła bez stabilizacji są tańsze.
Proszę też podpowiedzieć przykładowo jakie aparaty posiadają stabilizację obrazu w body (trochę czytałem i interesuje mnie OlYmpus E510).
podpowiedzcie mi też o co chodzi z tą przejściówką 42mm?
oraz co rozumiecie pod słowem "śrubokręt w body, "
Wybaczcie te naiwne pytania ale macie do czynienia z "zielonym"(jakieś analogi i kompakty)
pozdrawiam
#2
Napisano 05 lipca 2008 - 18:27
Sony seria Alfa. Chyba też ma Pentax i Olympus.Proszę też podpowiedzieć przykładowo jakie aparaty posiadają stabilizację obrazu w body
Auto focus napędzany za pomocą silnika umieszczonego w aparacie poprzez przełożenie właśnie typu 'śrubokręt' pomiędzy body a obiektywem, w odróżnieniu od ostrzenia poprzez silniki umieszczone od razu w obiektywie."śrubokręt w body, "
#3
Napisano 05 lipca 2008 - 20:06
podpowiedzcie mi też o co chodzi z tą przejściówką 42mm?
Są różnego rodzaju bagnety - Canona mas wój, NIkon, Sony, Pentax, Olympus itp mają swoje oddzielne nie pasujące do pozostałych. Kiedy dawno temu był taki uniwersalny bagnet - na gwint, o średnicy 42mm. Siłą rzeczy obiektywy z gwintem 42mm nie będą pasowały do współczesnych aparatów ale można uzyć specjalnej przejściówki która na to pozwoli. Ma to swoje wady - brak AF, w NIEKTÓRYCH aparatach możliwość potwierdzenia ostrości przez aparat, są również specjalne przejściówki które na to pozwalają, zwykłę przejściówka nie pozwala też uzywać automatycznej przysłony ( przymykającej się do zadanej wartości w trakcie wykonania zdjęcia ) i... w sumie to tyle. Często też sa problemy z naświetlaniem. ale takie szkiełka sa bardzo tanie i czasem - lepsze od najlepszych szkieł AF.
Różnie z tym bywa zwykle tak. Poza tym siłą masz tedy stabilizację ze WSZYSTKIMI szkłąmi ( w tym na m42jako amator dumam że szkła bez stabilizacji są tańsze.

#4
(Andrzej Smoliński)
Napisano 05 lipca 2008 - 20:22

Nikon D500 T17-50 VC, S 150 OS, Samyang 8mm
Facebook
#5
Napisano 06 lipca 2008 - 21:59
Mam jeszcze jedno pytanie Olimpus 510 ma fizycznie mniejszą matrycę od np: canona 400D .
Powiedzcie mi jaki to ma wpływ na jakość zdjęcia lub inne elementy fotografii?
oraz powiedzcie mi w jaki sposób ów śrubokręt jest określany w specyfikacji danych technicznych danego aparatu.
#6
Napisano 06 lipca 2008 - 22:49
Praktycznie różnicę zauważysz jedynie w proporcjach boku obrazów. Canon ( jak inne systemy ) ma 2/3 a Olympus ma tzw. system 4/3, bardziej zbliżony do kwadratu. W róznych testach i opiniach możesz przeczytać że niby matryce 4/3 ponieważ są mniejsze mają mniejsze, bardziej upakowane "pixele" co powoduje większe szumy, mniejsza rozpiętość tonalną i takie tam. Ale pokaż mi osobę która będzie w stanie odróżnić obraz z Olka i z CanonaMam jeszcze jedno pytanie Olimpus 510 ma fizycznie mniejszą matrycę od np: canona 400D .
Powiedzcie mi jaki to ma wpływ na jakość zdjęcia lub inne elementy fotografii?

To cecha obiektywu, nie body ( za wyjątkiem canona - tam wszystkie obiektywy mają wbudowany silnika a żadne body nie ma śrubokręta - co nie oznacza szybszego i dokładniejszego AFaoraz powiedzcie mi w jaki sposób ów śrubokręt jest określany w specyfikacji danych technicznych danego aparatu.

#7
Napisano 06 lipca 2008 - 23:14

Tylko, że jeszcze uważam, że takie porównanie to ma sens bardziej w przypadku body jednego systemu. Canon ma swoje zalety, Olek też - nie wiem czy jedynym kryterium wyboru powinna być wyłącznie stabilizacja.


#8
Napisano 07 lipca 2008 - 09:41
kolega pisze, że amator i że do amatorskich zastosowań. Nie pisze natomiast co chce fotografować. Bo jeśli krajobraz, to stabilizacja mu na nic, potrzebuje dużej rozpiętości tonalnej. Stabilizacja się przyda jeśli temat fotografowania wymaga długich szkieł i zakłada przynajmniej częściowe fotografowanie bez statywu.
Teraz z innej strony: IS w puszce to ogromny zysk. Ale IS nie robi zdjęc. Liczy się jakość obrazu, szumy, AF, szybkość pracy. Łukasz piszący tutaj pokazywał mi Pentaxa, który moim skromnym zdaniem nawet amatora powinien wyprowadzić z równowagi - i fakt wbudowanej stabilizacji nic nie pomoże, gdy aparatu nie da się sensownie używać.
Kolejna odsłona. Złóżmy, że wybrałeś puszki amatorskie o podobnych parametrach i zdecydowałeś się na tę z wbudowaną stabilizacją. OK, pytanie tylko - co do tego podepniesz? Kupno puszki to czubek góry lodowej, trzeba zwrócić uwagę na ilość i jakość dostępnych obiektywów - również z drugiej ręki. Na przykład Olympus do systemu 4/3 oferuje tu najsłabszą ofertę. Stabilizacja sprawdza się tylko wtedy, kiedy masz sensowne obiektywy i jesteś pewnien, że faktycznie na tym oszczędzisz.
Ostatni punkt. Fotografowanie na przykład ptaków to zajęcie drogie. Nawet amator musi wydać sporo pieniędzy aby mieć realne możliwości fotografowania i nie przeżywać nieustannych frustracji. Po pewny czasie ilość zmarnowanych sytuacji okupionych poświęceniem sprawi, że amator będzie chciał kupić aparat z lepszym AF, szybszy, bardziej intuicyjny w obsłudze. Lub zapragnie lepszego szkła choćby kupionego z drugiej ręki. Jeśli na początku źle wybierze i wejdzie w słaby system, to chęć poprawienia sobie wygody i pewności wyników okupi nie tylko wydatkiem na nowa puszkę ale całkowitą zmianą systemu.
Generalnie warto inwestować w systemy Nikona i Canona jeśli chcemy się czymś zajmować poważniej i rozwijać. W pozostałych przypadkach system jest dowolny, ale trzeba pamiętać że to tylko podstawowa zabawa i o zakupach nie myślmy wcale.
#9
Napisano 07 lipca 2008 - 12:40

I serdecznie polecam ten wątek.

#10
Napisano 07 lipca 2008 - 13:13
Mam jeszcze jedno pytanie Olimpus 510 ma fizycznie mniejszą matrycę od np: canona 400D .
Powiedzcie mi jaki to ma wpływ na jakość zdjęcia lub inne elementy fotografii?
Ma to wpływ na uzyskanie głębi ostrości (GO). Jest większa, czyli trudniej rozmyć tło. Tu jaliś link do artykułu na ten temat:

#11
Napisano 07 lipca 2008 - 21:31
jeszcze jedno pytanie: czy jest gdzieś w skondensowanej formie jakiś wątek wyjaśniający oznakowane (symbole literowe) które wystepują przy nazwie obiektywów?
i jeszcze jedno;
podpowiedzcie mi czy tą redukcję na 42mm można założyć do każdego body,
czy może tylko niektóre posiadają taką możliwość
pozdrawiam
#12
Napisano 07 lipca 2008 - 21:38
Apo - soczewki apochromatyczne, mają niwelować aberrację chromatyczną ( kolorowe obwódki ). W przypadku Tamrona oznaczenie brzmi "LD"
IF - wewnętrzne ogniskowanie - obiektyw nie kręci ptrzednią soczewką ani nie wysuwa się podczas ostrzenia
SWM, SSM, USM - silnik ultradźwiękowy
L, G - wysokiej klasy obiektywy ( odpowiednio w systemach Canon, Sony/Minolta ). W Przypaku Sigmy jest to EX a Tamrona - SP - ale EX czy SP są często jednak gorszej klasy niż eLki czy Grzechotki
DG - w obiektywach sigmy oznaczenie specjalnycn powłok które niby mają zmniejszać odblaski w cyfrowych aparatach.
Raczej tak ale w różnych systemach bywają ograniczenia. W Pentaxie będzie działało chyba wszystko poza autofocusem oczywiście. W pozostałych nie będzie potwierdzenia ostrości ( będzie ale tylko po zakupie specjalnej przejściówki z chipem ). W Nikonie chyba ( ale mogę się mylić ) nie ma pomiaru światła.podpowiedzcie mi czy tą redukcję na 42mm można założyć do każdego body
#13
Napisano 08 lipca 2008 - 10:44
Nie miałem przyjemności poznać kubamana, ale myślę że nieposiadanie przez niego sprzętu Olympusa, nie świadczy o fakcie że go nie zna, zaryzykuję stwierdzenie że zna go wystarczająco dobrze ( mogę się wprawdzie mylić – nie jestem wróżką, ale coś mi mówi że może znać jego profesjonalnego użytkownika) a jego wybór został podyktowany wyłącznie względami praktycznymi - system Canona oferował mu to czego on najbardziej potrzebował, co wcale nie oznacza że Olkami nie da się zrobić bardzo dobrych zdjęć.
Anna__W ( pozwolę sobie napisać Aniu, to jakoś naturalniej brzmi), kończąc dodam, że te malutkie Olympuski, na pewno wspaniale prezentują się w twoich drobnych kobiecych dłoniach, ale w moich łapskach zginęłyby, pewnie jednym palcem włączałbym niepotrzebnie wszystkie dostępne funkcje, poza tym niektórzy lubią mieć kawał klamota w dłoni i w razie potrzeby dać nim niedźwiedziowi w łeb

#14
Napisano 08 lipca 2008 - 10:53
#15
Napisano 08 lipca 2008 - 20:54




#16
Napisano 08 lipca 2008 - 20:55
faktycznie nie sprecyzowałem moich preferencji.
Przepraszam.
fascynuje mnie fotofrafia przyrodnicza a szczególnie ptaki.
Z moim Konica Minolta Z-3 niewiele już można osiągnąć i właśnie jestem w fazie podejmowania decyzji bo wiem że decydując się na zakup aparatu decyduję sie na system.
A problem mój jest stary jak świat...kasa.
W związku z tym chcę dokonać zakupu którego nie będę po jakimś czasie żałował...
jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi i jak napisałem wcześniej im więcej czytam to trudniej podjąć decyzję.
pozdrawiam
#17
Napisano 08 lipca 2008 - 21:04
Na pewno brakuje mi długiego, jasnego tele - ale to prawie jak wszystkim. System jest na pewno stosunkowo tani, przez to dla mnie osiągalny. O jakości się nie wypowiadam, bo uważam, że naprawdę nie jest tak strasznie źle, jak niektórzy malują.


#18
Napisano 08 lipca 2008 - 21:15
jasne że trzeba być cierpliwym i dążyć do celu...
problem w tym że ja muszę wystartować i na razie nie wiem jak...
temu właśnie służą moje pytania ,trochę pewnie śmieszne dla fachowców ale jestem pełen wdzięcznośći i podziwu dla kultury osobistej użytkowników tego forum...
Moje obecne fundusze to 2500zł które mogę wydać na obecny czas.
czytam Wasze odpowiedzi uważnie, śledzę różne testy, strony fotograficzne, aukcje itp.
...i głowa boli
aaa , robisz piękne zdjęcia..
#19
Napisano 09 lipca 2008 - 10:00
Jeżeli nie masz na fotosprzęt 8 czy też 18 kzł a chcesz fotografować ptaki to tylko body ze stabilizacją warto kupić. Zdania takie jak pisze kubaman na temat Pentaxa, jesli padają publicznie w kierunku osoby niedoświadczonej, powinny byc czymś poparte. Moim zdaniem jest to własnie doskonały system dla mniej zamożnych fotoamatorów. Skąd to wiem? Przesiadłem się właśnie na K200D. Puszka + obiektyw 400/5,6 kosztował ok. 2kzł. To co z tego, że to manual. Proszę podać coś konkurencyjnego z systemu C lub N, którym zrobię zdjęcie z ogniskową 400mm i czasem 1/125 sek. z ręki. Oczywiście, że 450d+100-400IS jest lepsze tylko kosztuje 3 x więcej. Sony ma również stabilizację i większy wybór obiektywów z AF niż P ale K200 poprostu lepiej mi leżał a dla mnie to ważny argument. Co do Olka to ja nie lubię kwadratowych zdjęć no i jest problem z obiektywami do codziennego użytku ze światłem 2,8 - minimalny wybór.
Może jeszcze nie mam wspaniałych wyników na P ale myślę, ze w najbliższym czasie kilka zdjęć się pojawi. Dzisiaj wrzuciłem kopciuszka do bezkrwawych łowów. Może nie jest super ale jak na mnie już nie jest źle a napewno duuuuuużo lepiej niż bym to zrobił mając może lepszą puszkę C lub N i obiektyw 300mm.
#20
Napisano 09 lipca 2008 - 12:12
Pracownicy Minolty (którzy stworzyli obecny system AF) przewracają się grobieTo co z tego, że to manual.

ale masz rację, jak ktoś nie ma ciut więcej kasy a chce mieć stabilizację to... no tylko body ze stabilizacją...
Podobne tematy
Temat | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|
Smalec czy tłuszcze roślinne? |
|
![]() |
|
czy forum sie kończy? |
|
![]() |
|
Czy można chodzić na łąkach |
|
![]() |
|
igfbp7 antibody, rabbit mab купить онлайн в интернет-магазине химмед |
|
![]() |
|
anti-chd1, antibody produced in rabbit& купить онлайн в интернет-магазине химмед |
|
![]() |
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych