Szarańczaki
#381
Napisano 26 sierpnia 2009 - 15:03
Canon SX10 + Raynox DCR-250 + dyfuzor
#383 (Sławek Wojtczak)
#384
Napisano 26 sierpnia 2009 - 19:19
No i nie ma sensu wrzucać do kolejnego posta, lepiej edytować (przycisk EDYTUJ)
Canon SX10 + Raynox DCR-250 + dyfuzor
#386
Napisano 26 sierpnia 2009 - 19:57
Canon SX10 + Raynox DCR-250 + dyfuzor
#387
Napisano 26 sierpnia 2009 - 20:09
#388 (Jacek)
Napisano 05 września 2009 - 11:31
179
pierwszy raz udało mi się je spotkać świtem, tzn jednego. reszta pewnie czekała w ukryciu
aż słońce przygrzeje, żeby wysuszyć się po nocy
#389 (Krzysztof Krahel)
Napisano 05 września 2009 - 13:35
#390 (Grzegorz)
Napisano 09 września 2009 - 19:56
Skubany wskoczył mi na aparat jak robiłem mu zdjęcie i nie chciał już zejść
180
a tu zanim wskoczył na aparat.
181
#391 (Krzysztof Krahel)
Napisano 09 września 2009 - 20:29
#392 (Michał Vogelgesang)
Napisano 09 września 2009 - 21:37
Sprzęt: NIKON D300; 18-70DX; Tamron 150-600; SIGMA 50/2.8 MACRO, SIGMA 10-20, AF-S 300/4 1.4 1.7
Moja wizytówka
#393
Napisano 13 września 2009 - 18:42
#394 (Michał Vogelgesang)
Napisano 13 września 2009 - 21:11
Sprzęt: NIKON D300; 18-70DX; Tamron 150-600; SIGMA 50/2.8 MACRO, SIGMA 10-20, AF-S 300/4 1.4 1.7
Moja wizytówka
#395 (Piotr T)
Napisano 13 września 2009 - 23:17
183. Długoskrzydlak sierposz
#396
Napisano 14 września 2009 - 18:17
183 znakomicie naświetlone, a tło nie jest czarne. Nadal zachodzę w głowę jak to robisz, że jasny obiekt nie jest prześwietlony, a jednocześnie tło nie jest czarne. Próbuję wszystkiego i nic.
Canon SX10 + Raynox DCR-250 + dyfuzor
#397
Napisano 15 września 2009 - 11:47
#398
Napisano 15 września 2009 - 11:59
185
186
#399 (Piotr T)
Napisano 16 września 2009 - 13:43
Jeśli chcesz wydłużyć czas naświetlenia, co jest konieczne, żeby w trudniejszych warunkach więcej światła zastanego padło na matrycę, zmniejsz intensywność lampy. Jeśli pamiętam Twoją konstrukcję dyfuzora (plastikowy pojemnik nakładany z góry na obiektyw), mogę Ci zasugerować zaklejenie części jego powierzchni czarną taśmą izolacyjną, eliminując 1/3 a nawet 1/2. Najlepiej niech to będzie pas bezpośrednio nad obiektywem. Uzyskasz w ten sposób dwa nieco boczne strumienie światła. Możesz też wykonać ruchomą zasłonę, która pozwoli Ci zmieniać kierunek padania światła w zależności od sytuacji, bowiem światło boczne lepiej wydobywa fakturę powierzchni od prostopadłego. W zasadzie ostatnie stwierdzenie było punktem wyjścia do moich poszukiwań właściwego rozwiązania technicznego tego problemu. A i tak wciąz nad tym pracuję, choć czasu brak, więc tylko na sucho kombinuję. Jak najmniej lampy, by zbliżyć się jak najbardziej do realiów, a kiedy obiekt dobrze oświetlony, lampę wyłączyć.183 znakomicie naświetlone, a tło nie jest czarne. Nadal zachodzę w głowę jak to robisz, że jasny obiekt nie jest prześwietlony, a jednocześnie tło nie jest czarne. Próbuję wszystkiego i nic.
184. Ten sam długoskrzydlak chwilę wcześniej (zdjęcie pod słońce, lampa pozwoliła uwydatnić szczegóły będące praktycznie w cieniu, mogła być nawet słabsza)
#400
Napisano 18 września 2009 - 08:51
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych