Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


Zdjęcie

Format HD w aparatach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Roby

Roby
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 04 grudnia 2011 - 16:21

Planuje zakup jakiegoś kompakta z możliwością robienia filmów HD (full HD), głównie rodzinne, ale jak jakiś łoś wejdzie w kadr, to też się nakręci.
Mam tylko taką wątpliwość, jakie programy pozwolą te filmiki wyświetlać na kompie.
Druga sprawa, to wypalenie filmiku na płytę. Czy potrzebne jest jakieś rozszerzenie by móc je potem bez problemu oglądać na odtwarzaczu DVD?
Przyznam,że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o filmy w HD.

#2 kulek855

kulek855
  • Użytkownik
  • 2 042 postów
  • Lokalizacja:
    Z lasu

Napisano 04 grudnia 2011 - 17:33

Roby,

Jeżeli potrzebujesz kompakta tylko do filmu to radził bym się zastanowić czy nie lepiej kamerę kupić. Jakość zapewne będzie lepsza od tej uzyskanej kompaktem a i ostrość kamera nam ustawi o wiele szybciej płynniej i trafniej. Pamiętać trzeba, że wiele kompaktów ma ograniczenia co do długości nagrywania filmów.

Co do odtwarzania to zależy w jakim formacie nasz aparat/kamera zapisuje te filmiki. Jeżeli jest to avi czy też mpeg to bez problemu odtworzysz to windows media playerem a jeżeli nie to trzeba poszukać jakiegoś odtwarzacza.

Zapisywanie filmików na DVD.
W moim przypadku po obróbce mam do wyboru w jakim formacie chce zapisać film, oczywiście jest tam też opcja nagraj film DVD na płycie (zdaje się, że nero też ma taką opcje "Nagraj film DVD".

ARTLIMITED

Vanitas vanitatum et omnia vanitas.


#3 Roby

Roby
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 04 grudnia 2011 - 18:44

kulek855, dzięki za info. Muszę sprawdzić w takim razie te formaty zapisu. Czyli jak dobrze rozumiem filmy HD mogą być zapisywane w formacie avi, ale czy w mpeg (mjpeg?) też?