Leśne drogi gruntowe.
#241
Napisano 06 stycznia 2009 - 15:18
#242
Napisano 11 stycznia 2009 - 20:48
Ja mam takie w późnej jesieni
97.
#243
Napisano 11 stycznia 2009 - 21:52
#244
Napisano 12 stycznia 2009 - 15:56
#245
Napisano 13 stycznia 2009 - 22:11
#246 (Michał Vogelgesang)
Napisano 13 stycznia 2009 - 22:19
Sprzęt: NIKON D300; 18-70DX; Tamron 150-600; SIGMA 50/2.8 MACRO, SIGMA 10-20, AF-S 300/4 1.4 1.7
Moja wizytówka
#247
Napisano 13 stycznia 2009 - 22:23
#248
Napisano 14 stycznia 2009 - 01:08
http://www.carantoni.com/
#249
Napisano 14 stycznia 2009 - 16:22
#250
Napisano 17 stycznia 2009 - 12:48
Aż chciałoby się pójść tą drogą. Brawo Pyzik. Pięknie skomponowany kadr.
Jeśli już mówimy o kompozycji, to tutaj mamy dobry przykład jak kompozycja tworzona przez elementy realne (drogę, drzewa, gałęzie), "walczy" z kompozycją wynikającą z rozkładu plam kolorów i światła - faktu jak kolory postrzegamy.
Z lewej strony na pierwszym planie mamy drzewa, z prawej w głąb kadru prowadzi, ku jasno oświetlonym drzewom w oddali, oświetlona droga.
Niby wszystko w porządu. Jednak z drugiej strony jak skoncentrujemy się na barwach, to uzyskujemy efekt odwrotny. Czarne i ciemno-zielone, stonowane barwy lewej strony są kolorami tła. Nasz mózg przesuwa je zawsze w głąb kadru. Z kolei najjaśniejszy kolor w palecie - żółty, jest kolorem postrzeganym przez mózg jako kolor pierwszego planu. Wszystko co ma ten kolor mózg "przemieszcza" w kierunku do widza. Żółty także jest kolorem, podobnie zresztą jak i inne ciepłe barwy, który znacznie więcej "waży", szczególnie w porównaniu z ciemnymi, chłodnymi kolorami. Aby w kadrze nie "ważył" zbyt dużo, musi zajmować znacznie mniejszy obszar niż kolory zimne/ciemne.
Tym samym, po połączeniu dwóch ww. punktów widzenia kadr uległ znacznemu spłaszczeniu. No ale, coby znowu jakiejś kłótni nie było, to kończę to teoretyzowanie.
#251 (Jacek Zięba)
Napisano 17 stycznia 2009 - 13:44
#252
Napisano 17 stycznia 2009 - 16:18
w życiu bym nie podejrzewał mój mózg o takie reakcje...
nie miałem pojęcia o tym....
poza tym mój mózg przesunął żólty w głąb kadru...i wydaje mnie się że ten żółty jest dalej ode mnie niż bliżej...
to znaczy że coś nie tak z moim mózgiem...?
pozdrowienia
#253
Napisano 17 stycznia 2009 - 18:51
#254
Napisano 17 stycznia 2009 - 19:53
Pyzik, to fajnie że sam komentujesz swoje zdjęcia, ale może warto byłoby odnieść się do twórczości innych, wskazać co się Tobie podoba, wytknąć ewentualne błędy, niedociągnięcia itd. Wydaje mi się, że większość forumowiczów chętnie wysłucha konstruktywnej krytyki.
Wolę nie. Ostatnio jak to zrobiłem w zachodach słońca była niezła jadka. Od tamego czasu publicznie nie komentuję zdjęć. Tym nie mniej od czasu do czasu tutaj zaglądam, wstawiam swoje zdjęcia, by zainspirowac innych i sam oglądam, to co inni mają do pokazania by poszukać inspiracji dla siebie.
IMHO wielu fotografom komentarze nie są już często potrzebne, wystarczy mieć sposobność obserwowania jak inni patrzą na świat, by odnaleźć nową drogę dla swoich dalszych poszukiwań.
#255
Napisano 17 stycznia 2009 - 20:10
a to istnieją elementy nie-realne?kompozycja tworzona przez elementy realne
I o to chodzi bardzo fajnie że nas nadal odwiedzasz, czekamy na więcej zdjęćod czasu do czasu tutaj zaglądam, wstawiam swoje zdjęcia, by zainspirowac innych i sam oglądam, to co inni mają do pokazania by poszukać inspiracji dla siebie.
#256
Napisano 17 stycznia 2009 - 20:32
Pyzik,
kompozycja tworzona przez elementy realne
Czy mi się Dunadan wydaje, czy się delikatnie czepiasz... W nawiasie jest wyjaśnienie. Realne = namacalne, będące czymś więcej niż falą elektromagnetyczną.
#257
Napisano 19 stycznia 2009 - 20:40
#259
Napisano 25 stycznia 2009 - 22:04
#260
Napisano 25 stycznia 2009 - 22:40
Podobne tematy
Temat | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|
Polne drogi gruntowe. |
|
|
|
Czy zwięrzeta leśne podczas burzy chowają się do lasów ? |
|
|
|
"Leśne Fotografie" |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych