Skocz do zawartości

Fotoprzyroda.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Polub nas na Facebooku!       

x


Zdjęcie

Wybór systemu do ptaszenia (zestaw do 9500 zł)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
115 odpowiedzi w tym temacie

#101 Franz55 (Marcin)

Franz55

Napisano 09 kwietnia 2014 - 11:07

Wg mnie patrzenie na kolory jest ciut bez sensu ponieważ i tak powinno się robić zdjęcia w RAWach co powoduje i tak konieczność ich późniejszej obróbki.

 

Dla mnie najważniejsze były w wyborze systemu->korpusu kolejno:

- skuteczność i sprawność AF

- ilość i jakość szumów przy wyższych ISO

- dostępność oraz ceny szkieł

- serwis

- ewentualny dalszy rozwój w systemie (dodatkowe akcesoria, ilość sprzętu itp).

 

Jak widać kolorystyki nie ma z tego powodu co podałem na początku. Profesjonalne albo półprofesjonalne zdjęcia powinno się robić w rawach właśnie pod kątem możliwości ich dalszej obróbki. JPG też można obrabiać ale już w nie tak pełnym zakresie jak pliki RAW.

 

m.



#102 Ark (Arkadiusz)

Ark
  • Użytkownik
  • 2 221 postów

Napisano 09 kwietnia 2014 - 11:42


Pod względem pancerności. A możliwości, matryca i inne szmery-bajery?

Według laboratoryjnych testów na "+" dla D7100, ale nie są to drastyczne różnice. Druga sprawa, czy w praktyce będzie tak samo? Tego nie wiem ;-). Pentax to fajny sprzęt, jednak na dzień dzisiejszy N i C są bardziej przyszłościowe (mam na myśli pełna klatkę i obiektywy) oczywiście biorąc pod uwagę to, co komu jest potrzebne, jak również to, że masz na zbyciu worek pełen pieniędzy...i to taki bez dna ;-).

 

Edit:


Wg mnie patrzenie na kolory jest ciut bez sensu ponieważ i tak powinno się robić zdjęcia w RAWach co powoduje i tak konieczność ich późniejszej obróbki.

Teoretycznie tak ;-). Jednak każdy system ma swoją specyficzną tonację, którą łatwiej lub trudniej uzyskać w procesie postprodukcji z materiału innego producenta. Poza tym nie każdy chce robić zdjęcia "profesjonalnie albo półprofesjonalnie", a tym bardziej nie każdy chce spędzać dużo czasu przed komputerem obrabiając zdjęcia ;-).

Użytkownik Ark edytował ten post 09 kwietnia 2014 - 11:48

...spokój grabarza...

 

http://www.listkiewicz.eu


#103 Franz55 (Marcin)

Franz55

Napisano 09 kwietnia 2014 - 12:46


Franz55, dnia 09 Kwie 2014 - 12:07 PM, napisał:


Wg mnie patrzenie na kolory jest ciut bez sensu ponieważ i tak powinno się robić zdjęcia w RAWach co powoduje i tak konieczność ich późniejszej obróbki.


Teoretycznie tak ;-). Jednak każdy system ma swoją specyficzną tonację, którą łatwiej lub trudniej uzyskać w procesie postprodukcji z materiału innego producenta. Poza tym nie każdy chce robić zdjęcia "profesjonalnie albo półprofesjonalnie", a tym bardziej nie każdy chce spędzać dużo czasu przed komputerem obrabiając zdjęcia ;-).

 

Zgadzam się z Tobą, że każdy system ma swoją indywidualną 'kolorystykę', która niestety nie zawsze oddaje wiernie rzeczywistość. I dlatego też tym bardziej RAW. Dodatkowo suma planowanego zakupu pozwala sądzić, że zdjęcia nie będą robione tylko podczas spacerów rodzinnych do parków miejskich tylko raczej będą bardziej ambitne. Wobec tego kolejny powód dla którego warto robić w RAW aby te zdjęcia potem jeszcze 'dopieścić'...

 

Takie jest moje zdanie i ja nie kupowałbym sprzętu za prawie 10tys. aby robić zdjęcia tylko w jpg oraz podczas wspomnianych wyżej spacerów.

 

Ale jeżeli tak to wg mnie wystarczy byle jaka lustrzanka z LV oraz jakiś ultrazoom typu 18-200 albo i więcej.

A za pozostałą kwotę, która zostanie wyjazd do ciepłych krajów na zdjęcia ;)

 

:)



#104 Ark (Arkadiusz)

Ark
  • Użytkownik
  • 2 221 postów

Napisano 09 kwietnia 2014 - 12:52

@Franzz55, wczytując się w posty @pentaksiara, zauważysz, że wyraźnie napisała, iż nie ma zamiaru spędzać długich godzin przed kompem ;-).

 

Pozdrawiam :-)


...spokój grabarza...

 

http://www.listkiewicz.eu


#105 pentaksiara

pentaksiara
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 09 kwietnia 2014 - 21:49

Wg mnie patrzenie na kolory jest ciut bez sensu ponieważ i tak powinno się robić zdjęcia w RAWach co powoduje i tak konieczność ich późniejszej obróbki.

 

Dla mnie najważniejsze były w wyborze systemu->korpusu kolejno:

- skuteczność i sprawność AF 

- ilość i jakość szumów przy wyższych ISO

- dostępność oraz ceny szkieł

- serwis

- ewentualny dalszy rozwój w systemie (dodatkowe akcesoria, ilość sprzętu itp).

 

Jak widać kolorystyki nie ma z tego powodu co podałem na początku. Profesjonalne albo półprofesjonalne zdjęcia powinno się robić w rawach właśnie pod kątem możliwości ich dalszej obróbki. JPG też można obrabiać ale już w nie tak pełnym zakresie jak pliki RAW.

 

m.

 

Dla mnie kolorystyka nie jest najważniejsza. Pytałam o działanie AF, bo dla mnie nawet nie tyle jest ważna jego szybkość co celność. Szumy - m.in. dlatego odrzuciłam 7d. Szkła, które mnie interesują (Pentax DA* 300/4, Nikkor AF-S 300/4) są w podobnych cenach i chyba podobne w kwestii jakości zdjęć (podkreśliłam "chyba", bo do tej pory nie udało mi się dowiedzieć zbyt wiele w tej kwestii). Co do kolorystyki, jak już wspomniałam, nie jest najważniejszym czynnikiem, ale ważnym. Nie chcę spędzać całych dni na obróbce zdjęć z plenerów czy wakacyjnego wyjazdu, po którym - zakładając, że będę chciała pokazać znajomym swoje zdjęcia w nieobrobionych jpgach - z k-ra wychodzą całkiem całkiem - okaże się, że ktoś, kto fotografuje lustrem z kitem za 2000 będzie miał lepszy (ostrzejszy, bardziej nasycony) materiał. Owszem, nie mówię nie, ale nie chciałabym każdego zdjęcia zmieniać od A do Z, tylko ewentualna korekcja balansu bieli czy wyostrzanie. Zmiana kolorystyki każdego w miarę udanego ujęcia zabiłaby mój zapał. Swoja drogą jestem zielona jeśli chodzi o obróbkę. Wiem jak zmienić rozmiar zdjęcia, podkręcić nasycenie, rozjaśnić suwakiem ciemne partie (całego! bez selekcji partii) obrazu i przyciemnić jasne, wyostrzyć, skorygować WB (metoda kroplomierzem na szarości) czy użyć stempelka, ale nic poza tym. Problem nie leży w tym, że mi się nie chce poszukać sampli, ale w tym, że w przypadku kolorystyki moim zdaniem one się nie sprawdzają. Każde ujęcie jest inne, unikatowe, a nie ma złotej metody, która sprawdziłaby się w przypadku każdego ujęcia. Przykład: mam np. zdjęcie, na którym nie podoba mi się niebo, bo jest jakieś szaro-fioletowe. Włączam PS-a, a tu kilka kanałów R, G i B, i nie mam zielonego pojęcia, które odpowiadają za taki wygląd. Musiałabym widzieć, jak ktoś pracuje z moimi zdjęciami, co robi, jaki to daje efekt, i być może po takiej nauce kwestia obróbki szłaby już jak z płatka. 

Inna para kaloszy to to, że nie wiem czy obróbka na ekranie zwykłego laptopa ma jakikolwiek sens. I czy on w ogóle pociągnie taki program jak np LR (pamiętam zamuły odPSowe na innym kompie, to był koszmar).

 

oczywiście biorąc pod uwagę to, co komu jest potrzebne, jak również to, że masz na zbyciu worek pełen pieniędzy...i to taki bez dna ;-).

 

Edit:


Teoretycznie tak ;-). Jednak każdy system ma swoją specyficzną tonację, którą łatwiej lub trudniej uzyskać w procesie postprodukcji z materiału innego producenta. Poza tym nie każdy chce robić zdjęcia "profesjonalnie albo półprofesjonalnie", a tym bardziej nie każdy chce spędzać dużo czasu przed komputerem obrabiając zdjęcia ;-).

 

 

Chciałabym taki worek :) Nie miałabym dylematu!

O godzinach przed kompem - o to mi właśnie chodziło. 

Rawy robiłam do tej pory, ale nic z nich nie próbowałam wyciągnąć, bo albo nie był to jakiś rewelacyjny materiał tylko dokumentacja spacerowa z wypadów ptasiarskich, albo jpg-i były dla mnie zadowalające :D

 

Takie jest moje zdanie i ja nie kupowałbym sprzętu za prawie 10tys. aby robić zdjęcia tylko w jpg oraz podczas wspomnianych wyżej spacerów.

 

Ale jeżeli tak to wg mnie wystarczy byle jaka lustrzanka z LV oraz jakiś ultrazoom typu 18-200 albo i więcej.

 

:)

Nigdzie nie pisałam o rodzinnych spacerach i że w grę wchodzi zoom :) Swoją drogą zadziwiające jest to, ile razy spotkałam się z poradą: bierz Tamrona 150-600, gdy wyraźnie zaznaczałam, że chcę kupić stałkę. Wracając do parków - tam również można ustrzelić ciekawe ptactwo, a jeśli ptactwo okazałoby się pospolite, nie oznacza to od razu, że nie warto go fotografować. Ja akurat dostrzegam potencjał w temacie parkowym, choć dawno nie byłam w takim miejscu.

 

@Franzz55, wczytując się w posty @pentaksiara, zauważysz, że wyraźnie napisała, iż nie ma zamiaru spędzać długich godzin przed kompem ;-).

 

Pozdrawiam :-)

Amen!



#106 August

August
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 09 kwietnia 2014 - 23:07

Wcale bym tematu RAWów nie demonizował. Owszem na pewno dają ogromne możliwości i nie ma ich co porównywać z jpegiem... jeśli myśli się o profesjonalnych (cokolwiek by to nie znaczyło) odbitkach, plakatach itp.

Ale w znakomitej większości przypadków spokojnie wystarcza dobrej jakości jpeg.

I tu zdecydowanie istotne jest, aby puszka generowała jpegi dobrej jakości.

Właśnie dlatego zrezygnowałem z Pentaxa K20D - jpegi z puszki były koszmarne (dla mnie) a nad rawami siedzieć ochoty nie miałem.

Nikon D300s daje jpegi naprawdę bardzo dobrej jakości. Ok - zazwyczaj na plenerkach robię jednocześnie RAW + jpeg, ale zdjęcia na forum wrzucam głównie z jpegów. Spokojnie wystarcza. RAWy są potrzebne w trudniejszych przypadkach,zazwyczaj gdy trzeba poprawić balans bieli. Na wakacjach praktycznie robię tylko jpegi (i to też wcale nie te najwyższej jakości) i też spokojnie wystarcza - choćby po to by zrobić fotoksiążkę, w której największe zdjęcie ma wielkość podwójnej strony A4 (panorama).

 

Pentaksiara a o jakimś używanym D300s nie myślałaś? Wiem że matryca to "tylko" 12 mln pikseli, ale to naprawdę wystarcza do większości zastosowań. A  ergonomia puszki co najmniej taka dobra jak w Pentaxach (które są tu dla mnie naprawdę wzorcowe).


<p>Nikon FX i Olympus m4/3

#107 karp1225 (Robert Babisz)

karp1225
  • Lokalizacja:
    Głogów

Napisano 10 kwietnia 2014 - 02:29

tylko że aparat aparatowi nierówny...mam Nikona D300,focę na jpgach i na ustawieniach kolorów naturalnych jest ok...mam też D3100 i na tych samych ustawieniach dopiero wychodza cuda :) - zdjęcia są bardziej nasycone,nienaturalne i trzeba zmieniac balans bieli - co prawda to kilka sekund np. w picassa ale faktycznie jak ma się do obróbki kilka tysięcy fotek to dopiero może byc problem :)


Nikon D 300 - 600/4 VR - Nikkor 80-400/4,5-5,6 VR II - 150/2,8 - 10-20/4-5,6 - Manfrotto 055XPROB+501 HDV

http://robert-babisz.manifo.com/


#108 emwi

emwi
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 10 kwietnia 2014 - 08:48

@pentaksiara, w sprawie jakości jpg z Pentaxa sie nie wypowiem, bo nie mam żadnych doświadczeń. Sporadycznie zdarzyło mi się robić raw+jpg ale zwykle do jpga nie sięgałem. Mogę spróbować i jakoś skomentować przy okazji. Ponieważ jednak miałem na tapecie trochę NEF z D300s mogę coś o nikonowej prezentacji napisać. Wrzucony do Lightrooma (czyli Adobe Camera Raw) NEF jest trochę mniej kontrastowy od pentaksowego, taki ogólnie subtelniejszy. Ale to raczej sprawka programistów Adobe niż Nikona. Poza tym ACR w przypadku Nikona ma dostępnych poza profilem kolorystycznym "Adobe standard" kilka innych "uszytych" pod konkretny model aparatu, więc można spróbować wołać na kilka innych automatycznych sposobów i wybrać najbardziej odpowiadający autorowi czy scenie (portret, krajobraz, neutralny, żywy etc.). Dla Pentaxa tak nie ma, jest tylko profil domyślny. Zupełnie inaczej pokazujący kolory z K-5IIs niż z wcześniejszej K-5. Ale zdecydowanie lepiej mz, w przypadku K-5 musiałem kombinować. Nie wiem jak w przypadku K-3, PEFa z tej puszki jeszcze nie doświadczyłem.

 

Jeżeli chodzi o celność AF, to z pewnością nie ma żadnego problemu w przypadku K-3 w trybie AF-S, o AF-C się nie wypowiem, choć jak pisałem w K-5 nie było fajnie, w K-5IIs jest lepiej, ale K-3 w tym miejscu poszedł jeszcze do przodu. No i wreszcie zmniejszono punkty AF i zwiększono ich ilość, co powinno przyczynić się do lepszej interpretacji przez aparat tego co ma być ostre i trafiania dokładnie tam gdzie chce fotograf :-) A przede wszystkim wg testów AF Pentaxa najlepiej ze wszystkich obecnych APS-C radzi sobie w kiepskim świetle, faktycznie, ostrzy spokojnie jeszcze jak jest mocno szaro ...

 

TC w żaden sposób nie wpływa mz na szybkość i celność AF. Jedynym ograniczeniem jest "szybkość" samego silnika SDM w DA*300. Jest cichutki ale na pewno nie bardzo szybki, odczuwa się to oczywiście tylko przy przeostrzaniu od minimalnej odległości ostrzenia do nieskończoności. Odgłos migawki w K-5 i K-5IIs jest bardzo sympatyczny, cichszy niż ten z C50d (miałem przed Pentaxem) i wg użytkowników D300s również cichszy od nikonowej.


X-T3, X-T20, X-M1, K-5 IIS, S5 PRO i pleśniaków garść, szklarni nie ogarniam
 


#109 pentaksiara

pentaksiara
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 10 kwietnia 2014 - 19:23

Wcale bym tematu RAWów nie demonizował. Owszem na pewno dają ogromne możliwości i nie ma ich co porównywać z jpegiem... jeśli myśli się o profesjonalnych (cokolwiek by to nie znaczyło) odbitkach, plakatach itp.

Ale w znakomitej większości przypadków spokojnie wystarcza dobrej jakości jpeg.

I tu zdecydowanie istotne jest, aby puszka generowała jpegi dobrej jakości.

Właśnie dlatego zrezygnowałem z Pentaxa K20D - jpegi z puszki były koszmarne (dla mnie) a nad rawami siedzieć ochoty nie miałem.

Nikon D300s daje jpegi naprawdę bardzo dobrej jakości. Ok - zazwyczaj na plenerkach robię jednocześnie RAW + jpeg, ale zdjęcia na forum wrzucam głównie z jpegów. Spokojnie wystarcza. RAWy są potrzebne w trudniejszych przypadkach,zazwyczaj gdy trzeba poprawić balans bieli. Na wakacjach praktycznie robię tylko jpegi (i to też wcale nie te najwyższej jakości) i też spokojnie wystarcza - choćby po to by zrobić fotoksiążkę, w której największe zdjęcie ma wielkość podwójnej strony A4 (panorama).

 

Pentaksiara a o jakimś używanym D300s nie myślałaś? Wiem że matryca to "tylko" 12 mln pikseli, ale to naprawdę wystarcza do większości zastosowań. A  ergonomia puszki co najmniej taka dobra jak w Pentaxach (które są tu dla mnie naprawdę wzorcowe).

Co w jpgach z k-20 konkretnie Ci nie odpowiadało? 

O D300/300s myślalam, tyle że o nówce. Używane szkło zaakceptuję, body już nie bardzo, chyba że z bardzo pewnego źródła, choć wolę nie klepane jako że aparat ma mi służyć kilka lat. 

Wracając do sedna - wyczytałam gdzieś na forum (nie wiem czy polskim, czy zagranicznym), że d7100 jest lepszy, d300 to teoretycznie klasa wyżej, ale lepiej iść w bardziej amatorską puszkę, ale ogólnie lepszą - nie jest ważne, do jakiej klasy się ją zalicza, w końcu sprzęt ma służyć fotografii a nie szpanowi, że mam sprzęt pro lub semi-pro.

 

@pentaksiara, w sprawie jakości jpg z Pentaxa sie nie wypowiem, bo nie mam żadnych doświadczeń. Sporadycznie zdarzyło mi się robić raw+jpg ale zwykle do jpga nie sięgałem. Mogę spróbować i jakoś skomentować przy okazji. 

Czekam zatem na opinię :)



#110 Girdian

Girdian
  • Lokalizacja:
    Wlkp/prawie Wolsztyn

Napisano 10 kwietnia 2014 - 20:55

Wyższość D7100 na D300 to jedynie matryca, reszta tj. af, mechanika, bufor, wygoda użytkowania to przewaga D300.

w końcu sprzęt ma służyć fotografii a nie szpanowi


Wypisz wymaluj D300 bo to stary nie produkowany już model więc nikomu nie zaszpanujesz ;)

 


Konstruktywna krytyka Ciebie nie kosztuje NIC, mi może pomóc w dalszym rozwoju :-)
D7100/D200+N300/4 AF+K1.4 DGX stoi to na Benro
http://www.tomaszwalkowiak.art.pl/


#111 pentaksiara

pentaksiara
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 10 kwietnia 2014 - 21:03

Wyższość D7100 na D300 to jedynie matryca, reszta tj. af, mechanika, bufor, wygoda użytkowania to przewaga D300.


Wypisz wymaluj D300 bo to stary nie produkowany już model więc nikomu nie zaszpanujesz ;)

A D300s dużo się różni? Znalazłam nówkę za ok. 4200 :( lub używkę za ok. 2600 zł, ale o ile przebieg jest aż podejrzanie niski, to nie wiem ile filmów zostało nim nakręconych. Sprzedawca fotografuje śluby i to było ponoć zapasowe body...



#112 Ark (Arkadiusz)

Ark
  • Użytkownik
  • 2 221 postów

Napisano 10 kwietnia 2014 - 22:01


Wyższość D7100 na D300 to jedynie matryca, reszta tj. af, mechanika, bufor, wygoda użytkowania to przewaga D300

Jedynie matryca... ale ta matryca rozkłada tę z D300/s na obie łopatki - użytecznym wysokim ISO i DR'em  ;-). Mam oba modele (D300 i D7100) i nie zauważyłem różnicy w działaniu AF. W obu aparatach działa bardzo dobrze. Poza tym tryb wideo... ten w D300s to jedynie namiastka tego co daje D7100. Oczywiście nie każdy potrzebuje trybu wideo. Mechanika, bufor, wygoda użytkowania to wielki plus D300/s. Przyznam, że odkąd zakupiłem D7100, ani razu nie wyszedłem w teren z D300, ale to body ma u mnie emeryturę ;-).

 


A D300s dużo się różni?

Różnice pomiędzy D300, a D300s to, tryb wideo i dwa sloty na kartę pamięci. Podobno D300s ciut mniej szumi od D300 i ma ciut sprawniejszy AF ale to chyba tylko wymysł użytkowników D300s aby dowartościować swoje body względem D300 ;-)

 

EDIT:

@pentaksiara, skoro nie byłaś zadowolona z 7D to pewnie i D300s nie przypadnie Ci do gustu ;-).


Użytkownik Ark edytował ten post 10 kwietnia 2014 - 22:15

...spokój grabarza...

 

http://www.listkiewicz.eu


#113 August

August
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 10 kwietnia 2014 - 23:27

ja generalnie nie lubiłem tej "samsungowej" matrycy w K20D (taka sama była potem i w K7).

W porównaniu do wcześniej posiadanego istDS "szumiała" jak Bałtyk w listopadzie, a do tego mi zdjęcia wydawały się bardzo "zimne" niemalże w błękit i fiolet wpadające, właściwie do każdej fotki miałem jakieś tam "ale".

Za to ergonomia puszki była nie do pobicia - wszystko pod ręką, szybko i wygodnie.

Mój obecny D300s też pod tym względem jest świetny, ale przyzwyczajałem się do niego długo.

 

Przyznam, że i mnie korciło (i nadal korci) aby zamienić D300s na D7100 bo o matrycy tego drugiego rzeczywiście krążą "legendy".

Ale z kolei ergonomia podobno jest po stronie D300s. Piszę podobno, bo staram się jednak zachować rozsądek i do D7100 jeszcze nie podchodziłem. Ale w końcu mój D300s ma raptem 3 lata i w sumie nic mi w nim nie brakuje. Poczekam na następcę i wtedy się zobaczy, chociaż biorąc pod uwagę że fotografuję głównie krajobraz i makro to akurat D7100 na pewno by mi pasował.

Ale czasem mnie korci też i FX, chociaż jak pomyślę o wymianie optyki...


<p>Nikon FX i Olympus m4/3

#114 karp1225 (Robert Babisz)

karp1225
  • Lokalizacja:
    Głogów

Napisano 11 kwietnia 2014 - 02:41

D300s jest jeszcze ciut szybszy od D300 z 7 do 8kl/s i ciszej pracuje bo odgłos migawki z D300 brzmi jak seria z kałacha :)

krążą plotki że ma niedługo wejśc na rynek D9300 i to ma byc pełnoprawny następca D300/300s...za D7100 ma znowu wejśc D7200 :)


Nikon D 300 - 600/4 VR - Nikkor 80-400/4,5-5,6 VR II - 150/2,8 - 10-20/4-5,6 - Manfrotto 055XPROB+501 HDV

http://robert-babisz.manifo.com/


#115 Ark (Arkadiusz)

Ark
  • Użytkownik
  • 2 221 postów

Napisano 11 kwietnia 2014 - 07:34

D300s jest jeszcze ciut szybszy od D300 z 7 do 8kl/s...

D300 z adapterem AC lub MB-D10 może pracować w trybie szybkim do 8 kl/s. O ile się nie mylę to i D300s potrzebuje mocniejszego zasilania aby wyciągnąć 8 kl/s :-)

 

Edit:


Ale z kolei ergonomia podobno jest po stronie D300s...

Tak, ergonomia jak również jakość użytych materiałów (szkielet D7100 nie jest w całości wykonany ze stopu magnezu) jest zdecydowanie po stronie D300/s. Przyznam jednak, że jedyne czego mi brakuje w D7100 to, przycisk AF-On. Przypisanie AF'u pod AE-L/AF-L w moim przypadku nie sprawdza się, bo kciukiem przysłaniam sobie oko ;-)


Użytkownik Ark edytował ten post 11 kwietnia 2014 - 07:51

...spokój grabarza...

 

http://www.listkiewicz.eu


#116 emwi

emwi
  • Lokalizacja:
    Warszawa

Napisano 11 kwietnia 2014 - 08:31

Czekam zatem na opinię

Zamiast opinii załączam linki do trzech jpgów w pełnym rozmiarze, dwa z DA*300 + TC, jeden z DA15. Poszedłem na skróty i zapisałem jako jpg trzy losowo wybrane PEF, a ponieważ robiłem to z poziomu puszki, więc pewnie takie właśnie pliki wyplułaby ona w momencie rejestracji. Z tego co widziałem ustawienia, to tylko kontrast jest nieco podbity, ostrość i kolory na domyślnych zbliżonych do neutralnych poziomach. Jak dla mnie całkiem OK, choć oczywiście zostaję przy PEF ;-)

 

 

PLIK 1

PLIK 2

PLIK 3


Użytkownik emwi edytował ten post 11 kwietnia 2014 - 08:32

X-T3, X-T20, X-M1, K-5 IIS, S5 PRO i pleśniaków garść, szklarni nie ogarniam
 






Podobne tematy Collapse

  Temat Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych