Powiedz jaki jest stosunek obrazka z GH5 do tej z D500? Cena puszek podobna. Rozdzielczość ta sama. Sam jestem ciekawy. Ja patrzyłem na M1 II i 80D i jednak z 80d bardziej mi się podoba ale też te 4 mega stawiają kropkę nad I. Gdyby jeszcze cena była taka sama.
Układ taki jak Ty masz - D500+200-500 oraz GH5+100-400 też chciałbym mieć - super No może nie filmuję to zamieniłbym GH5 na drugą jedynkę od Olka.
To i tak miałeś szczęście w tej czatowni. Znajomy pojechał na tydzień i pofocił tak zwane "nic". Patrzę na tego jstrzębia i jakbym znał skądś te obrazek, kolorystykę. Czy Ty nie masz gdzieś innych nicków? Mieszkasz w okolicy puszczańskiej?
Ze względu na ton wypowiedzi kolegi Arti, zacznę od tego, że staram się odpowiadać na Twoje pytania obiektywnie, ale, to moja amatorska ocena i ktoś może mieć inne zdanie. Wszystko co piszę dotyczy plików RAW.
W dobrych warunkach obrazek jest zaskakująco blisko i na niskim ISO ja bym się nie podjął ślepego testu, która fotka jest z czego. Nawet na cropach 1:1. Oba nie mają filtra dolnoprzepustowego i szczegół jest na bardzo wysokim poziomie. Do ISO 1600 w GH5 jest w miarę OK. Natomiast na wyższym ISO poznasz od razu. Powyżej ISO 3200 w GH5 na cropie 1:1 widać, że znika szczegół - jak usuniesz szum to razem z nim detal. W D500 szum jest przyjemny (taki drobny) i tak szybko nie znika detal - jak już pisałem: różnica co najmniej 1 działki światła. Rozpiętość tonalna - tu jest naprawdę ok w obu. Cienie można ciągnąć.
Reasumując: jeśli wierzyć w to co wiele osób twierdzi, że matryca z D500 to na dzień dzisiejszy jedna z najlepszych APS-C to matryca z GH5 jest więcej niż ok, ale bez wątpienia jest gorsza od niej pod każdym względem. Wielkość robi swoje.
Zgadzam się z tym co napisał Arti co do AF. Tylko to nie takie proste. AF-S w Panasonicu jest super, a "ficzery" takie jak rozpoznawanie twarzy/oka naprawdę działają z 75F1.8 czy 42,5F1.2 nawet w dynamicznych sytuacjach. Zero celowania punktem AF czy przekadrowywania. Komponujesz kadr i pstrykasz. Dziecinnie proste. Wiem, że to dla wielu tradycjonalistów "profanum", ale gdy fotografuję np. taniec sportowy - mega ułatwienie.
AF-C w D500 to inna rozmowa i główny powód zakupu tego aparatu.
PanaLeikę 100-400 kupiłem "eksperymentalnie" i raczej ze względów finansowych ją sprzedam, choć trochę mi żal, bo to super szkło, a zestaw bardzo mobilny (spacerowy) - suche dane: waga i wymiar tego nie oddają ale różnica jest duża - więc zwlekam z tym i zwlekam
Mieszkam w Wielkopolsce. Może widziałeś fotki kogoś innego z tego samego miejsca
Użytkownik fro edytował ten post 15 lutego 2018 - 16:20